Akcesoria dodatkowe do hamulców szczękowych / tarczowych
A- System samocentrujący
System samocentrujący pozwala na montaż hamulców szczękowych w dowolnej pozycji, zapewniając pełne otwarcie hamulca oraz brak kontaktu okładziny ciernej z tarczą. Wykorzystując śrubę regulującą hamulec można łatwo ustalić względem tarczy hamulcowej (zobacz rysunek). Rozwiązanie szczególnie przydatne gdy musimy zamocować hamulec na tarczy poziomej.
B- Podwójna okładzina
Wykorzystanie podwójnej okładziny ciernej pozwala na redukcję zużycia okładziny oraz na redukcję rozpraszanego ciepła.
C- Czujniki zużycia okładziny ciernej
Czujniki zużycia okładziny ciernej pozwalają poinformawać użytkownika o osiągnięciu krytycznej wielkości okładziny. Pozwala to wyeliminować konieczność regularnych przeglądów stanu okładziny oraz możliwość zaistnienia niebezpiecznej sytuacji.
D- Czujniki On/Off
Czujnik ON/OFF to mikroprzełacznik, który umożliwia poinformowanie użytkownika o otwarciu lub zamknięciu szczęk hamulca. Pozwala to uniknąć użycia maszyny w momencie zamkniętego/trzymającego hamulca.
T- Śruba bezpieczeństwa do hamulców negatywnych
Czujnik ON/OFF to mikroprzełacznik, który umożliwia poinformowanie użytkownika o otwarciu lub zamknięciu szczęk hamulca. Pozwala to uniknąć użycia maszyny w momencie zamkniętego/trzymającego hamulca.
Rodzaje hamulców:
- Hamulce ręczne/manualne
Operator reguluje moment hamowania poprzez koło ręczne.
- Hamulce pneumatyczne pozytywne
Moment hamowania oraz jego wartość (docisk hamulca do tarczy) wywołana jest ciśnieniem sprężonego powietrza.
- Hamulec pneumatyczny negatywny
Moment hamowania (docisk hamulca do tarczy) wywołany siłą sprężyny. Podane ciśnienie powietrza powoduje zmniejszenie lub zupełny zanik momentu hamowania. Stosowany jako hamulec bezpieczeństwa i/lub hamulec parkingowy.
- Hamulec typ DUO
Hamulec łączący korzyści hamulca negatywnego i pozytywnego.
- Hamulec hydrauliczny pozytywny
Moment hamowania oraz jego wartość wywołana jest ciśnieniem płynu hydraulicznego.
- Hamulec hydrauliczny negatywny
Moment hamowania (docisk hamulca do tarczy) wywołany siłą sprężyny. Podane ciśnienie płynu hydraulicznego powoduje zmniejszenie lub zupełny zanik momentu hamowania. Stosowany jako hamulec bezpieczeństwa i/lub hamulec parkingowy.