Akcesoria dodatkowe do hamulców szczękowych / tarczowych


A- System samocentrujący

system samocentrowania hamulca

System samocentrujący pozwala na montaż hamulców szczękowych w dowolnej pozycji, zapewniając pełne otwarcie hamulca oraz brak kontaktu okładziny ciernej z tarczą. Wykorzystując śrubę regulującą hamulec można łatwo ustalić względem tarczy hamulcowej (zobacz rysunek). Rozwiązanie szczególnie przydatne gdy musimy zamocować hamulec na tarczy poziomej.


B- Podwójna okładzina

podwójne okładziny hamulca

Wykorzystanie podwójnej okładziny ciernej pozwala na redukcję zużycia okładziny oraz na redukcję rozpraszanego ciepła.


C- Czujniki zużycia okładziny ciernej

czujnik zuzycia okladzin ciernych w hamulcach


Czujniki zużycia okładziny ciernej pozwalają poinformawać użytkownika o osiągnięciu krytycznej wielkości okładziny. Pozwala to wyeliminować konieczność regularnych przeglądów stanu okładziny oraz możliwość zaistnienia niebezpiecznej sytuacji.




D- Czujniki On/Off

czujnik on/off w hamulcu


Czujnik ON/OFF to mikroprzełacznik, który umożliwia poinformowanie użytkownika o otwarciu lub zamknięciu szczęk hamulca. Pozwala to uniknąć użycia maszyny w momencie zamkniętego/trzymającego hamulca.


T- Śruba bezpieczeństwa do hamulców negatywnych

sruba bezpieczeństwa w hamulcu

Czujnik ON/OFF to mikroprzełacznik, który umożliwia poinformowanie użytkownika o otwarciu lub zamknięciu szczęk hamulca. Pozwala to uniknąć użycia maszyny w momencie zamkniętego/trzymającego hamulca.

Rodzaje hamulców:

  • Hamulce ręczne/manualne

    Operator reguluje moment hamowania poprzez koło ręczne.

  • Hamulce pneumatyczne pozytywne

    Moment hamowania oraz jego wartość (docisk hamulca do tarczy) wywołana jest ciśnieniem sprężonego powietrza.

  • Hamulec pneumatyczny negatywny

    Moment hamowania (docisk hamulca do tarczy) wywołany siłą sprężyny. Podane ciśnienie powietrza powoduje zmniejszenie lub zupełny zanik momentu hamowania. Stosowany jako hamulec bezpieczeństwa i/lub hamulec parkingowy.

  • Hamulec typ DUO

    Hamulec łączący korzyści hamulca negatywnego i pozytywnego.

  • Hamulec hydrauliczny pozytywny

    Moment hamowania oraz jego wartość wywołana jest ciśnieniem płynu hydraulicznego.

  • Hamulec hydrauliczny negatywny

    Moment hamowania (docisk hamulca do tarczy) wywołany siłą sprężyny. Podane ciśnienie płynu hydraulicznego powoduje zmniejszenie lub zupełny zanik momentu hamowania. Stosowany jako hamulec bezpieczeństwa i/lub hamulec parkingowy.